Cvičíme s kočárkem

Jak sloučit péči o miminko s pravidelným pohybem?

Vyzkoušejte aerobně-posilovací program fitMami. Jak lekce probíhá, co si na ni přinést či kdy se cvičením začít prozradí lektorka a jeho zakladatelka Pavla Maříková.

CVIČENÍ S KOČÁRKEM JE MOŽNÁ PRO NĚKOHO NEPŘEDSTAVITELNÉ. CO VŠECHNO ZAHRNUJE A CO VÁS VEDLO K VYTVOŘENÍ JEHO KONCEPCE?

„Myslím, že ještě před pár lety bylo „cvičení s kočárky“ pro mnoho lidí skutečně „nepředstavitelné“, ale dnes se s kočárky již cvičí na každém rohu a troufám si tvrdit, že jde o trend, který má stále vzrůstající tendenci, což je skvělé!!! A kde se vzal samotný koncept a nápad? Jsem sportovní nadšenec a pohyb mne provází celý život. Pracovala jsem jako lektorka a trenérka ve fitku, sportovní redaktorka a když se mi před již osmi lety narodila dcerka Lilianka, nechtěla jsem pohyb odsunout do pozadí. Zároveň jsem ale nechtěla odkládat malé miminko na hlídání chůvě. A tak jsem začala hledat možnosti, jak sportovat a přitom trávit čas s dcerkou. Ve svém okolí jsem bohužel neobjevila nic, co by se mi líbilo a splňovalo moje požadavky a očekávání. Napadlo mě proto vytvořit vlastní koncept fitness programu, který je určen přímo pro maminky s malými dětmi, probíhá venku v přírodě na čerstvém vzduchu za přítomnosti dětí a obsahuje opravdu plnohodnotný aerobně-posilovací trénink pro celé tělo. A program fitMAMI byl na světě!

JAK DLOUHOU DOBU PO PORODU S VÁMI MAMINKY ZAČÍNAJÍ CVIČIT? JE ZDE NĚJAKÉ ZDRAVOTNÍ OMEZENÍ, KTERÉ BY URČITĚ NEMĚLY OPOMENOUT?

Obecně doporučujeme začít s náročnější fyzickou aktivitou až po šestinedělí a ve chvíli, kdy má maminka schválené cvičení i od lékaře. Přijít mohou určitě i maminky po císařském řezu nebo například s větší nadváhou – lektorka jim ráda ukáže alternativu cviků, které pro ně nejsou vhodné a cvičení jim přizpůsobí. Pokud je maminka znovu těhotná a chce s fitMAMI pokračovat, určitě by o tom měla své cvičitelce říct, a ta jí opět ukázat, jak některé cviky uzpůsobit popř. které vynechat.

POKUD SE TEDY MAMINKA ROZHODNE LEKCI VYZKOUŠET. CO VŠECHNO BY SI MĚLA PŘINÉST? JE TŘEBA MOŽNÉ PŘIJÍT TAKÉ S DRUHÝM DÍTĚTEM.

Stačí kočárek, vaše děťátko a deka nebo větší ručník, na kterém budete v závěru lekce procvičovat bříško. Nezapomeňte také na vodu – alespoň 0,7 l by měl být základ. Pokud máte doma i starší dítě, vezměte jej také – dejte mu odrážedlo, motorku nebo koloběžku a uvidíte, jak ho bude lekce fitMAMI bavit a zasportuje si také. Větší děti do cvičení totiž i aktivně zapojujeme a krásně a nenápadně jim tak pomáháme získat pozitivní vztah ke sportu a pohybu již od malička.

JAKO CVIČITELKA MÁTE S POSILOVÁNÍM DLOUHOLETÉ ZKUŠENOSTI. NA KTERÉ PARTIE, KROMĚ BŘÍŠKA A ZADEČKU, BY NEMĚLY MAMINKY ZAPOMÍNAT?

Stoprocentně musím zmínit záda, které mnohé ženy při cvičení nevědomky opomíjejí a přitom jde o základ naší postury. Při správném posilování a protahování zad, vyrovnávání disbalancí, které vznikají přetížením a naopak nezapojováním určitých svalových partií, se tak můžeme vyhnout bolestem zad a dalším problémům v pozdějším věku nebo při zátěži – např. dalším těhotenství.

JAKÝ POSTUP, PŘÍPADNĚ CVIČENÍ BYSTE DOPORUČILA MAMINKÁM, KTERÉ SE CHTĚJÍ DOSTAT PO DÍTĚTI CO NEJRYCHLEJI DO FORMY? V ČEM NAOPAK VELMI ČASTO CHYBUJÍ?

Držet se hesla: Pomalu, ale jistě! Tedy nespěchat, ale zároveň na své kondici a formě pracovat a nevzdávat se. Základem by měl být pravidelný a intenzitou přiměřený pohyb minimálně 2 – 3x týdně a samozřejmě zdravá strava. Je jasné, že pokud jste delší dobu nesportovala, budete ze začátku svaly cítit. Berte to ale pozitivně a jako důkaz toho, že tělo opravdu pracuje. Z mé zkušenosti funguje jako skvělá motivace právě i přítomnost dalších podobně naladěných maminek např. na lekcích fitMAMI, které se vzájemně podporují a sdílí své úspěchy i neúspěchy – všechny jsme na stejné lodi a máme stejný cíl – být s dětmi v kondici.